Indhold til din målgruppe

Måske har du hørt om Content Marketing et par gange. Og det er der god grund til, for det er et vigtigt begreb i moderne markedsføring. Som jeg nok tidligere har skrevet et sted, så går Inbound Marketing strategien blandt andet ud på at informere og uddanne vores potentielle kunder. Og det skal vi jo gerne være de bedste til.

Nøglen til den succes hedder Content Marketing. Og hårdt arbejde, men det er jo ikke en overraskelse. Jeg bruger ihvertfald en del timer på at holde biksen kørende.

 

Content historien

Content Marketing er ikke et nyt begreb. Det er faktisk en utrolig gammel metode. Nogle mener det kan spores tilbage før kristus, men måske det er lidt søgt.. Men 300 år kan vi sagtens komme tilbage i tiden.

Mit helt klare yndlings historie om Content Marketing af ældre dato, er en vi nok alle sammen kender til, men aldrig har tænkt over sammenhængen i.

I 1900 lavede den franske dækfabrikant André Michelin en bog til bilejere og uddelte den til værksteder og bilforhandlere. Meningen med bogen var at hjælpe bilejerne med at finde tankstationer, værkstedet overnatningsmuligheder og spisesteder. I bogen var der nemlig også anbefalinger af restauranter og hoteller. Altså et stykke brugbar indhold til dækfabrikantens målgruppe.

Utrolig simpelt når man tænker over det. Dengang havde man jo ikke GPS og advarselslamper i de få biler, som kørt rundt. Så man havde Michelinguiden.

Michelinguiden blev udgivet hvert år og senere fik den også et kendt pointsystem, som tildelte restauranterne 1, 2 eller 3 stjerner.

I dag er Michelin stjernernen noget af det mest eftertragtede man kan få som restaurant, og der kæmpes flittigt om dem. Men de fleste tænker ikke over at stjernerne er opfundet af en lille dækproducent, som gerne ville have sit firma til at vokse.

Er man i tvivl om Content Marketing virker, så kan man jo tage et kig på Michelin, der i dag er en af verdens førende dækproducenter.

 

Der skal selvfølgelig knokles

Men.. Fuldstændig som eksemplet her, så er det en langsigtet strategi. Og det kræver mange timer og vedholdenhed.

Til gengæld kan man virkelig skaffe sig en lang række loyale kunder, der rigtig gerne vil din virksomhed.  

Så Content Marketing skal der til. Jeg foretrækker nu egentlig mest det gode danske ord indhold. Vi skal have noget indhold ud i verden. Til de rigtige mennesker i målgruppen og med os som afsender. Det med afsenderen, og hvor vi skal sende det hen kommer jeg ind omkring lidt senere.

Du skal have produceret noget indhold. Det nemmeste du kan gå i gang med er et blogindlæg. Og så er det rigtig effektivt. Faktisk er det nærmest nødvendigt, hvis du vil arbejde med Inbound Marketing.

Det er forholdsvist nemt at oprette en blog. Du kan hurtigt finde en del gode idéer at skrive om, ved at google nogle typiske ord i din branche. Du kan komme med gode råd til dine kunder, belyse problemløsninger og endda skrive omkring emner, der interesserer dine personaer, men måske ikke er helt beslægtet med dit produkt.

 

Kom stille og roligt i gang

Hvis du først lige går i gang med Inbound Marketing nu, skal du opbygge indhold, som tiltrækker besøgende til din hjemmeside og blog.

Brug en god time på at sætte dig ved computeren med Google åben og et regneark eller word dokument. Læs dine personaer igennem og forestil dig hvilke udfordringer de måtte have i forhold til dit produkt og din branche. Og så Googler du. Alt hvad der falder dig ind. Og alt hvad du ser på din vej, som kunne være interessant at vide for dine personaer, skriver du ned i det åbne dokument. Når du er færdig, gemmer du dokumentet og kalder det “Emner til blogindlæg”.  

Tag ét emne ad gangen og skriv løs. Går du i stå, så husk Google er din ven. Til research og inspiration. Ikke til at skrive af efter.

Er du ikke vant til at skrive tekster, så husk, du bliver bedre til det jo flere du skriver. Og går du ofte i stå, så bare skriv det første der falder dig ind. Uanset om det er relevant eller ej. Du kan altid slette det du ikke skal bruge senere.

Der fik vi lige rundet Content Marketing begrebet også. Og der kunne laves meget mere godt indhold omkring det emne, men vi må hellere komme videre.

For at de faktiske personer, som leder efter dine nye blogindlæg kan finde dem, skal de optimeres til Google. Og det er her SEO kommer ind i billedet. Eller søgemaskineoptimering, som det så smukt hedder på dansk. Det er både en meget avanceret og enkelt disciplin. Men når det er kombineret med en god Content Marketing strategi, så behøver det ikke være særlig kompliceret.

Indhold til din målgruppe

Måske har du hørt om Content Marketing et par gange. Og det er der god grund til, for det er et vigtigt begreb i moderne markedsføring. Som jeg nok tidligere har skrevet et sted, så går Inbound Marketing strategien blandt andet ud på at informere og uddanne vores potentielle kunder. Og det skal vi jo gerne være de bedste til.

Nøglen til den succes hedder Content Marketing. Og hårdt arbejde, men det er jo ikke en overraskelse. Jeg bruger ihvertfald en del timer på at holde biksen kørende.

 

Content historien

Content Marketing er ikke et nyt begreb. Det er faktisk en utrolig gammel metode. Nogle mener det kan spores tilbage før kristus, men måske det er lidt søgt.. Men 300 år kan vi sagtens komme tilbage i tiden.

Mit helt klare yndlings historie om Content Marketing af ældre dato, er en vi nok alle sammen kender til, men aldrig har tænkt over sammenhængen i.

I 1900 lavede den franske dækfabrikant André Michelin en bog til bilejere og uddelte den til værksteder og bilforhandlere. Meningen med bogen var at hjælpe bilejerne med at finde tankstationer, værkstedet overnatningsmuligheder og spisesteder. I bogen var der nemlig også anbefalinger af restauranter og hoteller. Altså et stykke brugbar indhold til dækfabrikantens målgruppe.

Utrolig simpelt når man tænker over det. Dengang havde man jo ikke GPS og advarselslamper i de få biler, som kørt rundt. Så man havde Michelinguiden.

Michelinguiden blev udgivet hvert år og senere fik den også et kendt pointsystem, som tildelte restauranterne 1, 2 eller 3 stjerner.

I dag er Michelin stjernernen noget af det mest eftertragtede man kan få som restaurant, og der kæmpes flittigt om dem. Men de fleste tænker ikke over at stjernerne er opfundet af en lille dækproducent, som gerne ville have sit firma til at vokse.

Er man i tvivl om Content Marketing virker, så kan man jo tage et kig på Michelin, der i dag er en af verdens førende dækproducenter.

 

Der skal selvfølgelig knokles

Men.. Fuldstændig som eksemplet her, så er det en langsigtet strategi. Og det kræver mange timer og vedholdenhed.

Til gengæld kan man virkelig skaffe sig en lang række loyale kunder, der rigtig gerne vil din virksomhed.  

Så Content Marketing skal der til. Jeg foretrækker nu egentlig mest det gode danske ord indhold. Vi skal have noget indhold ud i verden. Til de rigtige mennesker i målgruppen og med os som afsender. Det med afsenderen, og hvor vi skal sende det hen kommer jeg ind omkring lidt senere.

Du skal have produceret noget indhold. Det nemmeste du kan gå i gang med er et blogindlæg. Og så er det rigtig effektivt. Faktisk er det nærmest nødvendigt, hvis du vil arbejde med Inbound Marketing.

Det er forholdsvist nemt at oprette en blog. Du kan hurtigt finde en del gode idéer at skrive om, ved at google nogle typiske ord i din branche. Du kan komme med gode råd til dine kunder, belyse problemløsninger og endda skrive omkring emner, der interesserer dine personaer, men måske ikke er helt beslægtet med dit produkt.

 

Kom stille og roligt i gang

Hvis du først lige går i gang med Inbound Marketing nu, skal du opbygge indhold, som tiltrækker besøgende til din hjemmeside og blog.

Brug en god time på at sætte dig ved computeren med Google åben og et regneark eller word dokument. Læs dine personaer igennem og forestil dig hvilke udfordringer de måtte have i forhold til dit produkt og din branche. Og så Googler du. Alt hvad der falder dig ind. Og alt hvad du ser på din vej, som kunne være interessant at vide for dine personaer, skriver du ned i det åbne dokument. Når du er færdig, gemmer du dokumentet og kalder det “Emner til blogindlæg”.  

Tag ét emne ad gangen og skriv løs. Går du i stå, så husk Google er din ven. Til research og inspiration. Ikke til at skrive af efter.

Er du ikke vant til at skrive tekster, så husk, du bliver bedre til det jo flere du skriver. Og går du ofte i stå, så bare skriv det første der falder dig ind. Uanset om det er relevant eller ej. Du kan altid slette det du ikke skal bruge senere.

Der fik vi lige rundet Content Marketing begrebet også. Og der kunne laves meget mere godt indhold omkring det emne, men vi må hellere komme videre.

For at de faktiske personer, som leder efter dine nye blogindlæg kan finde dem, skal de optimeres til Google. Og det er her SEO kommer ind i billedet. Eller søgemaskineoptimering, som det så smukt hedder på dansk. Det er både en meget avanceret og enkelt disciplin. Men når det er kombineret med en god Content Marketing strategi, så behøver det ikke være særlig kompliceret.