E-mail adresser er guld værd

Sørg altid for at få folks e-mail. De er guld værd. Faktisk helt bogstavelig talt. E-mail er en fantastisk måde, at holde kontakten med dine nye potentielle kunder. Og til at guide dem tættere på et køb. Så få deres mail.

MEN! vær varsom. Når andre mennesker har betroet dig deres mailadresse, så brug den med omhu. Hvis du bare starter med at sende det ene “Kom og køb”-budskab efter det andet, har du tabt på forhånd. Ja så var det faktisk spild af kræfter at få deres mail i første omgang, og du skal muligvis tilbage til begyndelse og se hvad Inbound Marketing faktisk er.

Inbound Marketing handler om at tiltrække og modne potentielle kunder ved hjælp af relevant og brugbart indhold.

Det er det, du skal bruge de nye mailadresser til. Til at sende relevant og brugbart indhold.

 

Send kun relevante mails

Den nemmeste måde at sende relevante mails på, er at kombinere det med dine blogindlæg. Så simpelt, som at sende en mail ud med en lille teaser om dit nyeste indlæg.

Men hvis vi rigtig skal have fuldt udbytte af de attraktive e-mails, så skal de sættes i system. Alle moderne mailprogrammer kan lave en form for automatisk udsendelse.

Når du sætter denne automatiserede udsendelser op, vil du kun skulle gøre det denne ene gang. Selvom det bestemt ikke er forbudt at optimere løbende (men mere om det senere). Det kan godt tage noget tid at få skrevet et par gode mails og sætte dem op, men til gengæld kan du bruge det til flere tusinde potentielle kunder.

Jeg kalder selv de her automatiserede mailudsendelser, for mailflows.

Et fornuftigt mailflow er, som alt andet indhold, skrevet så det er relevant i forhold til, hvor folk har tilmeldt sig.

En meget normal måde at få en mailadresse på, er ved at bytte med en e-bog eller brugbar skabelon. Når du har lavet sådan et byt, er det kun oplagt, at det efterfølgende mailflow, har samme emne og budskaber, som e-bogen selv. Træk eventuelt nogle af de vigtigste budskaber ud fordel dem over 4-5 mails. Vær ikke bange for at gentage dine budskaber. Mange tror, at content handler om at genopfinde den dybe tallerken hver gang. Det er okay hvis du gentager/uddyber på de samme budskaber. Nogle gange skal man høre noget flere gange før man kan forstå og huske det.

Når mailflowet er overstået, skal du sørge for at tilbyde et nyt stykke indhold, som går en tand tættere på den problemløsning, dit produkt tilbyder. Og til de folk, der slår til her skal du lave et nyt mailflow.

 

Vurdér kundernes modenhed

Når du har de potentielle kunder modnet til at købe, kan du tage fat i dem i forhold til salg.

Du kan vurdere hvornår kunderne er klar til salgsfasen, ud fra det indhold, de har læst eller downloadet på kunderejsen. Kig Inbound faserne igennem en ekstra gang.

De kunder, som ikke er kommet videre end første mailflow, kan du sættes på listen med blogindlæg indtil de måske flytter sig et skridt nærmere.

Det kræver at du har ordentlige CTA’er på din blog, men det kommer vi også omkring senere.

Der er virkelig mange muligheder med e-mail marketing og vi har lige været kort omkring nogle af dem.

Et af de steder, hvor vi kan møde folk, som kan være interesserede i dine mailkampagner er på de sociale medier. Det vil være lettere uambitiøst at påstå sociale medier ikke spiller en væsentlig rolle i moderne markedsføring.

E-mail adresser er guld værd

Sørg altid for at få folks e-mail. De er guld værd. Faktisk helt bogstavelig talt. E-mail er en fantastisk måde, at holde kontakten med dine nye potentielle kunder. Og til at guide dem tættere på et køb. Så få deres mail.

MEN! vær varsom. Når andre mennesker har betroet dig deres mailadresse, så brug den med omhu. Hvis du bare starter med at sende det ene “Kom og køb”-budskab efter det andet, har du tabt på forhånd. Ja så var det faktisk spild af kræfter at få deres mail i første omgang, og du skal muligvis tilbage til begyndelse og se hvad Inbound Marketing faktisk er.

Inbound Marketing handler om at tiltrække og modne potentielle kunder ved hjælp af relevant og brugbart indhold.

Det er det, du skal bruge de nye mailadresser til. Til at sende relevant og brugbart indhold.

 

Send kun relevante mails

Den nemmeste måde at sende relevante mails på, er at kombinere det med dine blogindlæg. Så simpelt, som at sende en mail ud med en lille teaser om dit nyeste indlæg.

Men hvis vi rigtig skal have fuldt udbytte af de attraktive e-mails, så skal de sættes i system. Alle moderne mailprogrammer kan lave en form for automatisk udsendelse.

Når du sætter denne automatiserede udsendelser op, vil du kun skulle gøre det denne ene gang. Selvom det bestemt ikke er forbudt at optimere løbende (men mere om det senere). Det kan godt tage noget tid at få skrevet et par gode mails og sætte dem op, men til gengæld kan du bruge det til flere tusinde potentielle kunder.

Jeg kalder selv de her automatiserede mailudsendelser, for mailflows.

Et fornuftigt mailflow er, som alt andet indhold, skrevet så det er relevant i forhold til, hvor folk har tilmeldt sig.

En meget normal måde at få en mailadresse på, er ved at bytte med en e-bog eller brugbar skabelon. Når du har lavet sådan et byt, er det kun oplagt, at det efterfølgende mailflow, har samme emne og budskaber, som e-bogen selv. Træk eventuelt nogle af de vigtigste budskaber ud fordel dem over 4-5 mails. Vær ikke bange for at gentage dine budskaber. Mange tror, at content handler om at genopfinde den dybe tallerken hver gang. Det er okay hvis du gentager/uddyber på de samme budskaber. Nogle gange skal man høre noget flere gange før man kan forstå og huske det.

Når mailflowet er overstået, skal du sørge for at tilbyde et nyt stykke indhold, som går en tand tættere på den problemløsning, dit produkt tilbyder. Og til de folk, der slår til her skal du lave et nyt mailflow.

 

Vurdér kundernes modenhed

Når du har de potentielle kunder modnet til at købe, kan du tage fat i dem i forhold til salg.

Du kan vurdere hvornår kunderne er klar til salgsfasen, ud fra det indhold, de har læst eller downloadet på kunderejsen. Kig Inbound faserne igennem en ekstra gang.

De kunder, som ikke er kommet videre end første mailflow, kan du sættes på listen med blogindlæg indtil de måske flytter sig et skridt nærmere.

Det kræver at du har ordentlige CTA’er på din blog, men det kommer vi også omkring senere.

Der er virkelig mange muligheder med e-mail marketing og vi har lige været kort omkring nogle af dem.

Et af de steder, hvor vi kan møde folk, som kan være interesserede i dine mailkampagner er på de sociale medier. Det vil være lettere uambitiøst at påstå sociale medier ikke spiller en væsentlig rolle i moderne markedsføring.