Annoncerne har ændret sig

Annoncer er noget, der har været her i hundrede år. Og så har det faktisk været her i 100 år! Nogen gange er det jo bare noget man siger.

Men det, at de er flyttet over på internettet er ikke helt lige så gammelt et trick. Dog skulle internettet ikke blive gammel, før vi så de første annoncer. Det var dem, vi kaldte bannerannoncer. Små rubrikker, der til alt forveksling lignede dem i lokalaviserne. Bannerannoncer lever stadig deres liv på nettet. De fleste af dem er heldigvis i en smartere og forbedret version end dem, der startede det hele.

 

Du har flere muligheder

Som online annoncør i dag har du dog en hel del muligheder. Google, Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter er de helt store spillere. Der findes flere andre systemer og bureauer, som har specialiseret sig i at placere dine annoncer det helt rigtige steder til den bedste pris. Typisk skal du dog bruge et ret stort budget før disse tjenester er relevante.

Udgangspunktet når du annoncerer er lidt det samme, som jeg bliver ved med at sige. Du skal være relevant i dit budskab og du skal præsentere noget brugbart. Ud over det, skal du vide hvor langt på købsrejsen modtageren er. Det kan umiddelbart være svært, men i dag er det muligt at målrette annoncer til folk, der har besøgt specifikke sider på din hjemmeside. Du har derfor gode mulighed for at vide noget om hvad de har foretaget sig inden, de ser din annonce.

Er det derimod en førstegangsvisning til en ny potentiel kunde, skal du holde lidt igen. Det er i situationer som denne, du skal tilbyde et godt blogindlæg eller en relevant e-bog. Det skal du gøre for, at få modtageren til at vise den første spæde interesse for din virksomhed.

Som du nok kan fornemme, er moderne online annoncer ikke nødvendigvis det bedste sted at smide et salgsbudskab ind. Desværre er mange af den opfattelse, at annoncer er til for at skabe et salg i første hug.  Endnu mere desværre er det de færreste mennesker, der virker på den måde. Tænk over om du kan huske en situation, hvor du har set et produkt for første gang og købt det med det samme. Det sker kun i én situation. Og det er hvis modtageren allerede havde besluttet sig for at købe sådan et produkt.

Så ind med de indledende budskaber når du annoncerer. Det er typisk her, du fanger potentielle kunder i starten af købsrejsen.

Annoncerne har ændret sig

Annoncer er noget, der har været her i hundrede år. Og så har det faktisk været her i 100 år! Nogen gange er det jo bare noget man siger.

Men det, at de er flyttet over på internettet er ikke helt lige så gammelt et trick. Dog skulle internettet ikke blive gammel, før vi så de første annoncer. Det var dem, vi kaldte bannerannoncer. Små rubrikker, der til alt forveksling lignede dem i lokalaviserne. Bannerannoncer lever stadig deres liv på nettet. De fleste af dem er heldigvis i en smartere og forbedret version end dem, der startede det hele.

 

Du har flere muligheder

Som online annoncør i dag har du dog en hel del muligheder. Google, Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter er de helt store spillere. Der findes flere andre systemer og bureauer, som har specialiseret sig i at placere dine annoncer det helt rigtige steder til den bedste pris. Typisk skal du dog bruge et ret stort budget før disse tjenester er relevante.

Udgangspunktet når du annoncerer er lidt det samme, som jeg bliver ved med at sige. Du skal være relevant i dit budskab og du skal præsentere noget brugbart. Ud over det, skal du vide hvor langt på købsrejsen modtageren er. Det kan umiddelbart være svært, men i dag er det muligt at målrette annoncer til folk, der har besøgt specifikke sider på din hjemmeside. Du har derfor gode mulighed for at vide noget om hvad de har foretaget sig inden, de ser din annonce.

Er det derimod en førstegangsvisning til en ny potentiel kunde, skal du holde lidt igen. Det er i situationer som denne, du skal tilbyde et godt blogindlæg eller en relevant e-bog. Det skal du gøre for, at få modtageren til at vise den første spæde interesse for din virksomhed.

Som du nok kan fornemme, er moderne online annoncer ikke nødvendigvis det bedste sted at smide et salgsbudskab ind. Desværre er mange af den opfattelse, at annoncer er til for at skabe et salg i første hug.  Endnu mere desværre er det de færreste mennesker, der virker på den måde. Tænk over om du kan huske en situation, hvor du har set et produkt for første gang og købt det med det samme. Det sker kun i én situation. Og det er hvis modtageren allerede havde besluttet sig for at købe sådan et produkt.

Så ind med de indledende budskaber når du annoncerer. Det er typisk her, du fanger potentielle kunder i starten af købsrejsen.